Kako jesti u vrijeme blagdana

Blagdani su pred nama, a ujedno i razdoblje obilnih obroka.

DORUČAK

Ovaj važan obrok se često zaboravlja kad se od jutra žuri pripremiti blagdansku gozbu. No, doručak nam daje energiju za početak dana i ne zaboravite doručak za vrijeme blagdanske gužve. Pokušajte uobičajeni doručak upotpuniti sa svježom jabukom ili kruškom. Možete pojesti i nekoliko orašastih plodova ili sušenog voća poput smokvi, brusnica ili datulja. Obogatite uobičajene žitarice za doručak sa šakom bobičastog voća, bananom i jogurtom.

BOŽIĆNI RUČAK

Dok čekate glavno jelo, zadovoljite se malim zalogajima koji vam neće pokvariti apetit. Probajte umake temeljene na jogurtu i svježim krastavcima, avokadu i rajčicama ili pireu od slatkih papričica. Poslužite ih uz svježe krastavce i mrkvu narezane na štapiće ili tostirane pogačice od punog zrna. Kao bržu i jednostavnu opciju, preporuča se i topla juha od povrća.

PURICA

Za neke Božić nije Božić bez purice, što je zapravo dobra vijest. Prema postavkama pravilne prehrane, meso purice sadrži više proteina i manje masnoća u usporedbi s mesom guske ili patke. No, potrebno je izbjegavati konzumaciju kože koji jer sadrži više masnoća. Ne zaboravite i drugi obavezni dio blagdanskog ručka – pečene krumpire. Krumpir je namirnica bogata škrobom, odnosno ugljikohidratima koji nam daju energiju, ali i vlaknima i drugim važnim vitaminima i mineralima. Zato, uživajte u krumpiru. Prilikom pripreme krumpira upotrebljavajte što manje masti i narežite ih na veće komade kako bi upili što manje masnoća.

BLAGDANSKO POVRĆE

U vrijeme blagdana poželjno je konzumirati veće količine različitog povrća. Većina ljudi će pojesti veće količine voća i povrća nego uobičajeno, tako se može konzumirati preporučenih pet obroka voća i povrća na dan.  U to doba godine sezona je različitog korjenastog povrća, koje doprinosi boljem okusu jela.

Prilikom kuhanja povrća, nemojte soliti vodu u kojoj se kuha povrće. Zimsko povrće može se kuhati i bez soli, a radije dodajte začinsko bilje.
Mrkva se može peći, kuhati ili naribati te dodati malo limunova soka i maslinovog ulja. Prokulice nisu baš najomiljenija namirnica svim. No, ukoliko su dodatak krumpiru i napravi se pire te doda još malo pržene slanine i sira, bit će puno zanimljivije.
Najbolji način pripreme povrća je kuhanje na pari. Za razliku od kuhanja u vodi, povrće kuhano na pari gubi manje količine vitamina. Ukoliko se povrće kuha u vodi, iskoristite istu vodu za pripremu umaka. To je zdraviji način pripreme umaka jer nećete morati upotrebljavati kocke bujona i slične dodatke koji sadrže velike količine soli.

Ovaj unos je objavljen u Uncategorized. Bookmarkirajte stalnu vezu.

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s